Boston, Baseball & The Beach

De ti siste dagene har jeg vært i Vermont på en såkalt "Language and Culture Camp". Vi hadde "classes" fra 9am - 3pm med fagene Geography, English, Current Issues og Life in America. Det var ikke noe seriøs skole, og lærerne var kjempekule. De fleste dagene hadde vi forskjellige aktiviteter og velge mellom på ettermiddagen. Alt fra å dra til kjøpesenteret, til og spille softball, så det var noe for alle. Maten var helt ok, og til lunch og middag spiste jeg som regel pizza eller pasta. Og de hadde god frokostblanding!

Det var ca. 550 elever på camp, og vi var delt opp i forskjellige high schools som hadde forskjellige farger.. Jeg var i Washington East, og fargen vår var rød.

Første dag hadde vi parade med de forskjellige landene.

Jeg er ikke med på bildet, så ikke prøv å finn meg.

Campen var på Norwich University, veldig koselig og fint, men ganske øde. Tok tre timer til Boston med buss.

Goodyear, bygningen der rommet mitt var. Delte rom med ei jente fra Sveits.

Høydepunktet med campen var turen til Boston. Fikk shoppet, sett oss litt rundt, OGSÅ FIKK JEG SE OG TA PÅ HARVARD OMG. (Har ingen bilder da, fordi ingen av vennene mine ville dra dit med meg, så jeg måtte dra alene. Tok underground. No big deal.)

Vi dro også på en baseballkamp. Skjønte ingenting, men hjemmelaget vant, og vi heiet på de, så det var sikkert gøy.

Vi dro også til stranda en dag, var helt greit, men faktisk ganske kaldt. Badet ikke da, hater og bade. Har ingen bilder av det heller. Det er uansett ikke mye og se. Var ei lita strand, med masse trær som skygget for mesteparten av sola liksom...

Den siste kvelden hadde vi et farewell "party". De sendte opp fyrverkeri, noe som var veldig kult. Elsker fyrverkeri!

Etter 8 hele dager på camp, var jeg VELDIG klar for å dra til Lincoln. Bussen min kjørte til flyplassen i Boston klokka 12:30 am. Den reisedagen var noe av det værste jeg har vært med på i hele mitt liv. Kunne sikkert ha skrevet et eget innlegg om det. MEN ja, anyways. Den originale flyruten min var Boston-Minneapolis-Lincoln. Endte opp med å fly Boston-JFK, for så og ta taxi til La Guardia og fly videre derfra til Atlanta, for så og ende opp i Omaha. Kom frem til Lincoln ca. 12 timer etter jeg egentlig skulle ha vært her. Intense!

Nå sitter jeg i stua hjemme i Lincoln. Har blitt syk, så det suger jo litt. MEN, huset er kjempefint, og veldig stort. Skal ta bilder så dere får se etter hvert. Lee og Jessica er superhyggelige, og kidsa er snille. De er også en million ganger så tan som jeg. Ser sikkert ut som en albino i forhold til dem.

P.S: sorry for lite blogging, men WiFien på campus var ikke akkurat noe å skryte av. Eller, det var vel inne på mitt dorm room at det var dårlig, men whatever. Nå skal jeg fortsette å være syk. Kos dere i Norge, peace out.

Lars

04.08.2013 kl.23:23

Virke som om du har det superfint! #støggsjalu. glede mæ masse til å les mere om oppholdet ditt, kuusdej

paps

05.08.2013 kl.00:01

Det va no arti å sjå livstegn på bloggen. Håpe det va godt å få snakka med paps, da du satt lost in Space på flyplassan i det store utland. Men det gikk da bra, til slutt :-) Håpe du storkose dæ og blir vell tatt vare på. Synd du skulle bli småsjuk, når du endelig kom dæ fram. Men det går vell fort over :-) Snakkes på Skype i morra, da.. Hils